۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۶۱۴۷۷۱
باهنر:

۸۰ درصد از مجلس دهم ریزش خواهد کرد | سازوکار انتخابات مجلس ایراد دارد

۸۰ درصد از مجلس دهم ریزش خواهد کرد | سازوکار انتخابات مجلس ایراد دارد
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: با توجه به شواهد موجود پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ درصد از نمایندگان مجلس دهم نتوانند در اسفندماه از مردم رأی اعتماد مجدد بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز شنبه پنجم مردادماه سال ۹۸ در نشست ماهیانه  «جامعه اسلامی مهندسین»، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته متوجه شده‌ایم که جامعه روحانیت مبارز دایره فعالیت خود را از تهران فراتر برده و در حال گسترش برنامه‌های خود در سراسر کشور هستند.

وی ادامه داد: در انتخابات پیش رو برای مجلس شورای اسلامی اعضای محترم جامعه روحانیت مبارز تصمیم گرفته‌اند به صورت مستقیم تصدی‌گری نکنند، بلکه در مقام ناظر و حامی ظاهر شوند.

باهنر با تأکید بر بررسی علل ناکامی برخی از جریانات سیاسی در گذشته، بیان داشت: بنده از تمامی اعضای فعال جامعه اسلامی مهندسین تقاضا دارم در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه مختلف به صورت جدی دوره‌های اخیر پارلمان را بررسی کنند و وضعیت را مورد رصد قرار دهند.

وی با بررسی جداگانه حوزه انتخابیه تهران، عنوان داشت: در شهر تهران بیشترین آرا از دل لیست‌ها بیرون می‌آید. برای مثال در دوره قبل فاصله نفرات آخر دو لیست قبلی با سایر کاندیداها اختلاف فاحشی داشت که نشان دهنده نگاه لیستی مردم تهران به امر انتخابات دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به ریزش مجلس در دوره‌های مختلف، یادآور شد: در دوره‌های مختلف تقریبا ۶۰ درصد از ترکیب مجالس تغییر یافته است. اما در دوره کنونی با توجه به شواهد موجود پیش‌بینی می‌شود که ۸۰ درصد از نمایندگان مجلس دهم نتوانند در اسفندماه از مردم رأی اعتماد مجدد بگیرند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد: متأسفانه نگاه بسیاری از کاندیداها و همچنین رأی دهندگان در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی از منطق برخوردار نیست. بسیاری از افراد فکر می‌کنند یک نماینده مجلس شورای اسلامی اختیارات بسیار زیادی دارد که می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه‌های انتخابیه را رفع و رجوع کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه یک اشکال ساختاری در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد که بر خلاف دوره‌های نخستین پارلمان، تعداد ثبت نام کنندگان بسیار زیاد است، برای مثال در دوره قبل حدود ۱۲ هزار نفر در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود که در دوره کنونی این تعداد تا ۱۵ هزار نفر افزایش پیدا کند.

باهنر در پایان گفت: تلاش ما در امر انتخابات از هم اکنون آغاز شده و جامعه اسلامی مهندسین با اتکا به نیروهای خود در سراسر کشور برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی گسترده‌ای خواهد داشت./۸۵۶/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
بالاخره دودی از دودکش سرویس سیاسی رسا بلند شد و این خبرگزاری حوزوی نیز درباره مسایل روز اظهار نظر کرد.
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
دین برای تنظیم قواعد زندگی سیاسی نازل شده است. پس نظراتعلما درباره دسته بندی های سیاسی روز را بیشتر منتشر نمایید.
1
0
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
اصولگراها در انتخابات پیش رو متحدتر حضور می یابند و به فرامین رهبر انقلاب عمل می کنند.
1
0
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
واقعا ناکارآمد تر از لیست امید تا حالا دیده بودید؟ فقط شعار دادن و هیچ کاری برای ملت نکردن
1
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَتِلْكَ الْأَيَّامُ نُدَاوِلُهَا بَيْنَ النَّاسِ وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَيَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ
0
0